Wednesday, January 5, 2022

Essä om karriär

Essä om karriär



21 apr, bra uppsats - Reducing the Working Week Uppsats av: Anonym Din uppsats uppsats om karriär grammatiskt mycket bra. Läs mer. När du är en kapabel vuxen person och av fri vilja väljer du att inte arbeta, då måste någon annan producera rikedom åt dig, uppsats om karriär. Ett bra jobb med hög inkomst ger arbetarna många fördelar. En karriärväg inom miljöteknik Att välja en karriärväg kan vara utmanande i alla åldrar, men det är särskilt viktigt för unga vuxna att välja klokt när det är dags att fatta beslut om framtiden.





Byta jobb



Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Uppsatsexempel. En karriär är en persons yrke under större delen av hans eller hennes liv. Karriärledning uppsats om karriär val är viktiga aspekter av varje karriär. Att välja karriär är ett viktigt beslut, uppsats om karriär. Det kräver att du analyserar viktiga frågor som dina talanger, hur bekväm du är i att utföra ett visst jobb, uppsats om karriär, och uppsats om karriär mycket du vill göra. Det är också klokt att avgöra om du har den kompetens som krävs för den karriär du vill ha. Studenter uppmanas vanligtvis att skriva uppsatser om karriärer eftersom det är ett viktigt ämne. Ibland kan det vara svårt att beskriva varför du valde en karriär.


Men när du tittar på ett provpapper kommer du att upptäcka att det inte är svårt trots allt. Skrivtjänster ger dig ett sätt att slutföra din karriäruppsats genom att ge dig ett exempel på dispositionen, inledningen och slutsatsen, uppsats om karriär. Läs mer. tillämpa filter avbryt. De flesta uppsatser betygsätts av GradeFixers experter. Meningsstruktur. Bevis och detaljer. Som livsmedelsteknolog är det ditt jobb att se till att livsmedelsprodukter produceras säkert, lagligt och är av den kvalitet som hävdas. Du kan vara delaktig i att utveckla tillverkningsprocesser och recept för mat och uppsats om karriär produkter och kan arbeta på befintliga jobb och karriärjobb. Jag har alltid haft en kärlek till vetenskap och människokroppen sedan barnsben, men min passion för att bli läkare har bara blossat upp nyligen.


Under mitt sista år på universitetet fick jag diagnosen en ätstörning. Min husläkare var Career Career Goals. Turism är en mångårig verksamhet i världen. Men med teknikens framsteg inom transport, uppsats om karriär, den började stiga kraftigt under detta århundrade och blev en av de högst växande sektorerna i världen. Många länder har turism som sin främsta inkomstkälla Karriär gästfrihet. Bra ledare, Besöksnäring, Framtidens stege karriär, Ledarskap, Ledarskap, Egen karriärcoach, Skicklighet, Stark ledare, Framgång för en stark ledare, Framgångsrik karriär. Min pappa kommer in genom dörren, precis på väg hem från jobbet.


Det här är första gången jag ser honom på hela dagen sedan hans dag börjar klockan 4 på morgonen. Han går till Academic Intresses Career Pharmacist. Det är denna fantastiska känsla av tillfredsställelse som man får när man behandlar någon genom en svår sjukdom som inspirerade mig att själv bli läkare. Jag minns fortfarande tydligt den glada karriärkarriärmålsläkaren. Doktor i medicin, hälsovård, medicinsk utbildning, uppsats om karriär, Personlig utveckling. En NFL-stjärna född med inneboende fotbollsgener, Andrew Luck började göra vågor i sporten redan från gymnasietiden. Trots att han lider av en mängd hälsoutmaningar under sin imponerande karriär, har Luck bevisat att han är en enastående amerikansk fotbollsbiografikarriär. Under sin imponerande karriär, bäst betalda NFL-spelare, professionellt spel, värdefulla spelare.


Jahseh Dwayne onfroy var en berömd rappare som var känd som xxxtentacion. Han började först göra musik med skidmask the slump gud. Jahseh bodde i en dålig stadsdel och var inte som de goda barnen. Han arresterades och ville förändra sakerna som Karriär Celebrity Rap Music. Den allmänna principen förklarar att tvillingar som delar fostersäcken är identiska och tvillingar som inte gör det är broderliga. Som tidigare var det tydligt för vår familj Karriär Karriärmål Advokat. Stort intresse, uppsats om karriär, Juridik, Jurist, Jurist, Personliga erfarenheter, Grundutbildning, Unikt perspektiv, Volontärerfarenhet.


En före detta amerikansk professionell basebollfångare under sina speldagar, manager och baseballbiografikarriär. Baseboll, före detta amerikansk professionell basebollfångare, enorm framgång, professionell basebollspelare. Flera arbetserfarenheter har upplyst mig om karriären, Academic Interests Career Money. Utbildningsspåret för att ha en karriär inom neonatologi är lång. Fyra år av gymnasiet behövs, Karriärpengar. Född i en familj med lång baskethistoria, har Pau Gasol smält våra hjärtan på rätt ställen ända sedan han började göra framträdanden på planen, uppsats om karriär. Idrottaren startade sin basketkarriär under året och han har spelat fyra basketkarriärer.


Jag var orolig innan jag blev introspektiv. Jag var orolig den 22 december när jag gick till ett cybercafé för att registrera mig för mina Jamb-prov, uppsats om karriär. Jag var orolig när rullningslisten drog ner och jag valde juridik som mitt val av kurs Akademiska intressen Karriärjurist. Det här jobbet väckte min uppmärksamhet eftersom det är ett nybörjarjobb, så i detta skede kan jag börja min karriär med en möjlighet till redovisningskarriär. Stor möjlighet, jobb, huvudsakliga arbetsuppgifter, uppsats om karriär, Löneintervall, tjänstens titel. Jag tror att mitt intresse för medicin var som en uppsats om karriär blomma när den växte med tiden.


Insikten var nästan omedelbar eftersom jag visste att jag inte kan se mig själv göra något annat, uppsats om karriär. Vårdmiljön tilltalar mig eftersom jag förstår vikten av karriärval, uppsats om karriär. Det är uppsats om karriär ett allmänt accepterat faktum att vår civilisation har gjort mer framsteg under de senaste decennierna än överallt uppsats om karriär mänsklighetens historia sammansatt, och den huvudsakliga drivkraften för dessa framsteg är den kontinuerliga utvecklingen av informationsteknologi. Att verkligen vara ett karriärkarriärvalsuniversitet, uppsats om karriär. Jag har möjlighet att skapa en lämplig arbetsmiljö som är positiv för både konsumenter och andra medarbetare.


Är du en utmärkt kock? Känner du igen maten och goda smaken? Kan du få mat att se bra ut? Om ja så är kulinarisk examen det bästa för dig och det finns inget bättre. Om du älskar mat, är denna karriär gjort Karriär Karriärval Matlagning. Det är väldigt viktigt för mig att fortsätta förbättra min kunskap och utveckling uppsats om karriär en ledare och chef för ett team det är min roll och mitt ansvar att leda teamet, den organisation jag representerar och de människor jag stöttar, på detta sätt och kan Karriärkunskap. Cyberlaw är ett relativt nytt område inom rättsvetenskap och telekommunikationspolitik, där teknik och juridik korsas. Karriär Cybersäkerhet känd person. Född och uppvuxen i en by i Indien med mindre exponering för medicinska anläggningar och utbildning har alltid lockat mitt fokus att komma in i vården och göra det som karriär.


Vägen var aldrig lätt för mig. Kampen började som treårig pojke när jag började karriärsjuksköterska. Walter Payton var en av de uppsats om karriär NFL fotbollsspelare genom tiderna. Han föddes den 25 juli i Columbia Mississippi. När han var liten var han i pojkscouter, little league och aktiv i sin lokala kyrka. När han känd person i amerikansk fotbollskarriär. Erma Bombeck var en stor och rolig kvinna. Hon hade många upp- och nedgångar i sitt liv, men hon lät dem aldrig komma till henne. Hon bara skrattade åt dem uppsats om karriär. Erma Louise Bombeck föddes den 21 februari i Dayton, Ohio.





tjänst för att skriva juridik uppsatser



Källa: SudyMoose. För det första finns det enorma fördelar som proffs tycker om att hålla sig till samma jobb. Men de mest uppenbara är säkerhet och utökad expertis inom en specifik domän som de får under sin tjänstgöring på arbetsplatsen. Till exempel, en civilingenjör som designar arkitekturen för en bro i flera år känner till alla detaljer om faktorerna för att bygga en robust bro. På grund av hans stora erfarenhet kommer hans företag också att vara intresserade av att behålla honom eftersom samma kompetensnivå inte kan förväntas av en nykomling. Detta stöder argumentet att att fortsätta samma jobb genom åren har flera positiva aspekter.


Men många andra människor argumenterar för att byta jobb återkommande. Den främsta anledningen är att när individer arbetar i flera jobb lägger de vanligtvis till mer kompetens till sin portfölj och detta förbättrar definitivt deras anställningsbarhet. Till exempel, när en naturfotograf byter jobb och går med i en reklambyrå, blir inte bara hans färdigheter förbättrade, han anses också vara mer dynamisk och mångsidig. Att spendera för lång tid på ett jobb gör också att människor känner sig monotona. Detta gör det tydligt varför tanken på att byta jobb föreslås. Efter att ha tittat på dessa två motsatta synpunkter, känns det som att det är mer fördelaktigt att byta jobb då och då.


Det rekommenderas dock att man ska bedöma situationen innan man fattar ett beslut. Visa mer Visa mindre Exempel 3, skäl till varför människor arbetar Frågan Människor i samhället arbetar i många olika miljöer och av olika anledningar. Vad tror du är den främsta anledningen till att människor har jobb? Endast en mycket trångsynt person skulle föreslå att tjäna pengar är den enda anledningen till att människor går till jobbet varje dag. Personligen tror jag att människor hittar jobb för att känna sig lyckligare i sin vardag. Jag känner så här av två anledningar, som jag kommer att utforska i följande uppsats.


För det första, att ha ett jobb ger vårt liv en känsla av syfte, vilket är bra för vår mentala hälsa. Målen för vårt jobb är något att sträva efter varje dag och gör det enkelt att sätta upp både långsiktiga och kortsiktiga mål. Utan ett jobb känner människor ofta att deras liv saknar en känsla av syfte. Min egen erfarenhet är ett övertygande exempel på detta. Efter tio års arbete i en snabb företagsmiljö blev jag uppsagd från mitt jobb. Även om jag var ekonomiskt säker och inte behövde få en annan tjänst direkt kände jag mig extremt deprimerad eftersom jag inte hade något officiellt jobb. Att utöva mina hobbyer var roligt, men jag saknade något att sträva efter varje dag. Detta beror på att jag på jobbet alltid hade fått försäljningsmål och vinstmål att arbeta mot och utan dem jag kände mig deprimerad.


Att uppnå professionella mål gav mig alltid en stor känsla av tillfredsställelse. För det andra ger jobb oss möjligheter att träffa nya människor på en regelbunden basis, vilket kan ge oss en känsla av lycka. Människor som är arbetslösa interagerar mest med sin familj och sina gamla vänner, vilket ibland kan vara tråkigt. När jag gick i gymnasiet arbetade jag i en lokal stormarknad. Även om jobbet inte gav mig en särskilt hög lön, ser jag ofta tillbaka på den upplevelsen med förkärlek; på många sätt var det faktiskt det bästa jobb jag någonsin haft. Jag var väldigt glad över att chatta med det eklektiska utbudet av kunder som kom in varje dag. De kom alla från radikalt olika bakgrunder än jag, och som ett resultat var det stimulerande att lära sig om deras liv.


Även om jag nu arbetar på ett jobb som ger mig mycket högre lön, saknar jag mitt lågavlönade snabbköpsjobb ibland. Sammanfattningsvis tror jag starkt på att en av de främsta anledningarna till att människor arbetar är att må bättre med sina liv. Detta eftersom ett jobb ger oss mål att sträva efter, och möjligheter att knyta kontakter med intressanta människor. Det är hemligheten bakom sociala framsteg och människans avgörande karaktär. Arbete som vi ser det är en dygd och en nödvändighet. I tider av osäkerhet, ömsesidigt beroende och marknadsekonomi måste individen förlita sig på sitt arbete för att säkerställa sitt eget välbefinnande. Arbete ger individen förmågan att vara självständig, att blomstra, att utvecklas och viktigast av allt, att hitta en mening med livet.


Denna artikel är centrerad på Edward W. Arbete kräver att man lägger ner tid och energi. Människan har kontroll över sin tid och energi när hon frivilligt och konstruktivt arbetar. En liten flicka i ett av världens hörn som går på dagis och lär sig att räkna, rita, sjunga eller skriva, jobbar. Det lilla flickan gör är alltså en dimension av arbetet, för istället för att stanna hemma för att bara äta och sova, gör hon faktiskt aktiviteter som förbättrar henne som individ. Å andra sidan är mannen som har ett jobb och ägnar mycket tid och energi åt en konkretisering av lönearbete.


Genom sitt arbete producerar han rikedom som han senare kan använda för att nå sina mål. Arbetet tar alltså olika former, utifrån individers ålder, omständigheter, behov och önskemål. Arbete ger individer ett medium för att förverkliga de flesta av sina ambitioner. Därför är det ett viktigt verktyg för att forma individen och samhället som helhet, eftersom vi alla är sammankopplade med varandra. Vi producerar och drar nytta av vårt och en annan individs arbete vars arbete kan påverka oss. Till exempel en bonde som bearbetar sin mark gör det genom att använda en traktor som tillverkades i ett tyg tack vare andra människors arbete.


Arbete är ett viktigt verktyg genom vilket individer kan nå sina mål, blomstra och få ett meningsfullt liv. Det är inte roten till ett meningsfullt liv utan är en oskiljaktig del av det. Enligt Younkins är meningsfullt liv sammankopplat med förnuft, produktivt arbete, måluppfyllelse, mänsklig blomstring och lycka. Eftersom produktivitet är en av de viktigaste delarna av ett meningsfullt liv bör en individ arbeta för att vara produktiv. Det är alltså genom arbetet vi kan aktualisera våra förmågor och önskningar, och ge mening åt vår existens. Arbete är viktigt eftersom det hjälper oss att forma vår personliga identitet. Det är också samhällets byggsten. För att kunna leva ett meningsfullt liv måste vi vara rationella människor som väljer arbete som ett obestridligt sätt att blomstra våra liv.


Om vi ​​till exempel tar hänsyn till arbetsmarknaden och de människor som får betalt för sitt arbete kan vi säga att de kan försörja sig själva, sina familjer och kanske ha tillräckligt med rikedom kvar att spendera på underhållning. Dessa människor ger mening åt sin existens och formar sitt liv utifrån det arbete de gör. Arbetet organiserar ditt liv, ger dig en anledning att vakna på morgonen och får dig att förstå vikten av andra saker i ditt liv. Du kan bli trött och frustrerad av ditt arbete, men i det ögonblick du samlas runt granen har du haft råd med en present till dina barn och kan njuta av ett glas vin med din fru.


Arbete ger dig friheten att välja, frihet att ha de saker du behöver och önskar. Oberoende innebär att aktualisera din existens med dina egna medel. Arbete ger individer de nödvändiga medlen för att försörja sig både ekonomiskt och socialt, ger friheten att vara en del av ett samhälle. Det är genom arbetet vi etablerar oss som kvinna eller man. Om du arbetar producerar du rikedom som bara du äger och ingen annan gör. Människor lever genom sina val. Till exempel kan Tom välja att tillbringa en lugn och fridfull sommar hemma eller åka på semester. Samtidigt bestämmer sig Anna för att göra ett arbete och reseprogram och ägna lika mycket tid åt att arbeta.


I början av nästa läsår måste Tom be sin familj att ge pengarna till allt medan Anna kan göra det på egen hand. Vid det här laget har Anna utvecklats som en självständig individ som kan fullfölja sina mål med sina egna medel. Hon aktualiserar sin egen existens genom sitt eget arbete. Att jobba är att lägga tid och energi på att producera något, istället för att ligga på stranden och njuta av solen. Därför producerar vi genom arbetet materiella värden som vi besitter och kan använda dem enligt våra ambitioner. När du är en kapabel vuxen person och av fri vilja väljer du att inte arbeta, då måste någon annan producera rikedom åt dig. Vid det här laget är det inte du som äger rikedomen utan personen som ger den till dig, som indirekt äger och kontrollerar dina önskningar och behov också.


Så småningom jämnar arbetet vägen mot individuell självständighet. Att blomstra är en syntes av personlig utveckling och förändring mot perfektion. Dessa två faktorer kräver ansträngning och uthållighet. Därför är arbete en nödvändighet för mänsklig blomstring eftersom det bidrar till vår självbildning, utveckling och till skapandet av materiella värden. Genom arbetet kan vi vara produktiva och skapa materiella värden. Uppgiften i detta jobb är att analysera finansiell information, förbereda och underhålla tillgångar, resultaträkningar, skulder och skatter […]. När jag är klar med min högskoleutbildning planerar jag att söka en karriärmöjlighet som IT-entreprenör.


Detta beslut härrör från min observation och detaljerade undersökningar av den snabba takten med vilken IT-världen skapar lukrativa jobbmöjligheter för arbetstagare. Till exempel visar en färsk rapport från TEKsystems att 26 procent av […]. Detta kommer att ta ungefär fyra år du kommer att få färdigheter som casting, […]. Så sent som på 1900-talet gjordes många karriärval baserat på kön, tradition, familj och socioekonomisk status. Som sådan gjorde majoriteten av individer yrkesval baserat på sina föräldrars karriäryrken eller begränsningar av tradition eller övertygelse. Men de senare åren efter 1900-talet slutade denna form av karriärbana […].


Min INFJ-personlighetstyp är förespråkaren. Den karriärväg som jag finner mest intresse för är att bli läkare. Det här jobbet skulle rekommenderas mest för mig då jag har en önskan att vägleda och få kontakt med andra med det de behöver hjälp med. Dessutom finner jag behovet av att se till att […]. Människor hamnar i ett yrke där de varken trivs eller kommer ur det på grund av flera orsaker som ekonomisk situation, familjetryck, enskild inkomstkälla, utbildningskostnader och tillgång till omfattande karriärer […]. Att välja en karriärväg kan vara utmanande i alla åldrar, men det är särskilt viktigt för unga vuxna att välja klokt när det är dags att fatta beslut om framtiden.


När det gäller att välja karriär är det viktigt att undersöka olika karriärvägar och begränsa ett karriäralternativ tillsammans med planering […]. Tandvård är mycket skolgång, noggrann, men givande när du hjälper andra. Jag tror att tandvård skulle vara ett bra val för mig eftersom det involverar en blandning av naturvetenskapliga och matematiska färdigheter samt kreativitet i detaljerna med att göra proteser och fyllningar. Klicka här för att skriva kommentarer. Gå med och skriv din egen sida! Det är lätt att göra. Klicka bara här för att återgå till IELTS Essay Feedback Forum. Vissa människor tycker att en person bör byta karriär minst en gång, medan andra tycker att det är bättre att sitta kvar på ett jobb hela livet. Vad är din åsikt? I modern tid är det ganska vanligt att människor byter jobb ofta.


På grund av ökningen av sysselsättningsmöjligheter i privata företag finns det en enorm efterfrågan på yrkesverksamma. Det hävdas att majoriteten av de anställda flyttar till andra jobb på grund av olika faktorer som tvingar dem att göra det. De diskussionerbara punkterna är för det första att uppnå sin personliga och professionella tillväxt samt att bryta sin rutinmässiga arbetskultur i officiella aktiviteter, anställda föredrar att byta jobb. Medarbetarna drömmer om att sin karriär ska öka från styrka till styrka. Därför i behov av att uppfylla sitt mål, genomgå processen att lära sig nya färdigheter och tekniker för att förbättra framtiden.


Med tanke på ett exempel, en av mina vänner hade bytt jobb på ett par år eftersom han inte kunde uppnå sina yrkesdrömmar och önskade arbetskultur. De anställda tvekar inte heller att byta jobb om det erbjuds högre beteckning med höjning av lönen. Efter att ha analyserat är professionell tillväxt en av anledningarna till jobbbyte. Å andra sidan föredrar anställda att byta jobb, för att bryta monotonin i arbetsatmosfären. Till exempel om en maskinskrivare på ett företag är uttråkad med sitt dagliga rutinarbete. Därför kommer denna tråkighetskaraktär och monotoni i arbetet att leda till sökandet efter ett nytt jobb för att lyfta karriären och även öka den ekonomiska statusen.


Efter att ha analyserat regelbundenhet och ospänning i deras arbetsliv är därför orsaken till jobbbytet. I framtiden kan man alltså förvänta sig att denna andel av sysselsättningsförändringen sannolikt kommer att öka. Ge feedback om denna arbets- och karriäruppsats. Klicka här för att lägga till dina egna kommentarer. Vissa hävdar att yngre människor inte är lämpliga för viktiga poster i regeringen, medan andra tycker att detta är en bra idé. Diskutera båda åsikterna och ge din åsikt. Viktiga myndighetsbefattningar i de flesta länder tas upp av erfarna personer.


Vissa anser att unga människor är mer lämpade för dessa jobb, andra är dock inte för att tilldela tjänster till ung publik. Man är överens om att den nya generationen kommer att fungera bättre i sådana positioner, förutsatt att de implementerar de senaste koncepten och teknikerna. Den här uppsatsen kommer att diskutera båda synpunkterna innan den ger en motiverad slutsats. Den främsta anledningen till att unga inte kommer i fråga för viktiga arbeten inom administration är att de saknar erfarenhet. Med andra ord kommer en erfaren individ att använda sin tidigare kunskap och expertis för att lösa de nuvarande problemen. Till exempel, i det indiska parlamentet togs en fråga upp om man skulle ta bort importtullar, de flesta av de unga officerarna stödde lagförslaget, och senare visade det sig att det var ett dåligt beslut.


Detta förklarar tydligt vikten av erfarenhet och behovet av att avstå ung publik från att ta kritiska beslut. Å andra sidan kan man hävda att den yngre generationen är mer vidsynt. Denna inställning kommer att hjälpa regeringen att fatta beslut baserat på de senaste trenderna och koncepten. Även om de saknar den nödvändiga erfarenheten, kommer de att ta hand om dem genom att hänvisa till tidigare fallstudier. En annan sak är att den unga generationen kommer att vara mer aktiv och friskare än sin äldre motsvarighet. Uppenbarligen kommer detta att hjälpa dem att utföra sin uppgift enkelt. Sammanfattningsvis är den yngre generationen mer vidsynt och är väl insatt i de nuvarande trenderna och tekniken; detta kommer att hjälpa dem att överträffa sin äldre motsvarighet.


Personligen håller jag med om att yngre generationer är mer kapabla att utföra viktiga administrativa jobb. Vissa människor tror att alla jobb så småningom kommer att utföras av artificiellt intelligenta robotar. Kontrollera mitt svar och kommentera gärna. Det råder ingen tvekan om att smarta robotar ersätter människor på många områden. Även om många jobb kan omköras av robotar med människoliknande intelligens, är det osannolikt att yrken som kräver mänsklig interaktion kan utföras av smarta maskiner.


Enligt min åsikt kommer Robots oundvikligen att vara ansvarig för alla jobb som inte behöver en speciell uppsättning färdigheter eller djup förståelse för mänskliga relationer. Detta beror på att robotar kan programmeras på ett sätt som eliminerar eller minimerar fel eller misstag som människor vanligtvis begår, vilket säkerligen leder till en större produktivitet. Till exempel, i många byggföretag ersätts arbetare som är specialiserade på att lägga låsplattor med robotmaskiner. Detta ökar inte bara noggrannheten i arbetet, utan det minskar också förekomsten av skadliga incidenter som åtföljer sådan typ av aktiviteter. Ändå, och trots framsteg inom teknik och vetenskap, finns det fortfarande yrken som robotar inte kommer att kunna utföra.


Detta beror på att vissa jobb kräver en omfattande förståelse för mänskligt beteende utöver den tekniska utbildningen och kunskapen. Till exempel, för att diagnostisera och behandla psykiska eller psykologiska störningar, behövs professionellt utbildade psykiatriker för att interagera med patienterna direkt. Av dessa skäl är det utan tvekan klart att inte alla yrken kan drivas av artificiell intelligens. Det är dock min fasta övertygelse att det finns flera jobb som kräver grundläggande mänsklig kontakt som intelligenta robotar inte kan tillhandahålla.


Vissa organisationer anser att deras anställda bör klä sig smart. Andra värdesätter kvaliteten på arbetet framför utseendet. Diskutera båda dessa åsikter och ge din egen åsikt. På det professionella området kan man argumentera för att människor fungerar bättre när de ser som bäst ut. Andra anser dock att utseendet inte har någon korrelation till arbete, och föredrar att lyfta fram deras kvalitet på arbetet. Den här uppsatsen kommer att diskutera båda åsikterna, särskilt hur vissa jobb måste se smarta ut medan vissa jobb inte gör det. I många karriärer är utseende nyckeln för att ge det bästa resultatet. Detta inkluderar försäljning och även en fastighetsmäklare. Dessa vissa jobb kräver att de övertalar andra att köpa deras "produkt" och behöver ofta spegla ett bra smart utseende för att nå framgång.


Till exempel krävs att proffs inom försäljning och fastighetsmäklare bär snygga och smarta kläder. Eftersom de är nära kopplade till kunder och kunder måste de se bra ut för att vinna folks förtroende. Kan du föreställa dig om du ville köpa ett hus av en fastighetsmäklare som bara bär en t-shirt och några shorts? Synen kan vara föga tilltalande för många, skapa intrycket av "oprofessionellt" eller "okunnig". Detta kommer att påverka företagets varumärke negativt. Å andra sidan behöver de som arbetar i den kreativa industrin, som bildkonstnärer, grafiska formgivare och musiker, inte bära smarta kläder. Eftersom deras arbete tenderar att prioritera sin kreativa konst, verkar folk inte ha något emot om de bär vardagskläder.


De behöver inte se professionella ut eftersom deras utseende är fristående från folks åsikter. Till exempel kommer en grafisk designer att visa upp sin portfölj, med eventuellt bara en enkel t-shirt och jeans. En ny kund som träffar honom eller henne skulle inte ha något emot det, eftersom deras kvalitet på arbetet återspeglas i designen som de gör och inte deras utseende. Sammanfattningsvis tror jag att det inom vissa yrken är avgörande att se bäst ut och att ha ett smart utseende. Allt detta är att pitcha bra försäljning och skapa ett gott namn till företaget. Men inom vissa karriärområden är utseende inte avgörande. Deras design, musik och andra kreativa konster prioriteras snarare än kläderna de bär.


av Hayder Ahmed Leeds, Storbritannien. Arbetsveckans längd speglar inte moderna livsstilsbehov. Den bör minskas avsevärt för att ge människor mer fritid och tid med sina familjer. Hur långt håller du med om detta påstående? Dag för dag blir livet mer komplext och mycket svårt och människor arbetar länge varje dag. Man är överens om att antalet arbetsdagar i en svag bör minskas för att ge arbetarna mer fritid med sina familjer. Att analysera både svårigheter och komplexitet i livet nuförtiden samt människor som arbetar hårt under lång tid kommer att visa detta.


För det första, idag är livet komplext och människor tillbringar lång tid med att arbeta mycket hårt utan vilotid. Till exempel arbetar människor mycket hårt från början av morgonen till slutet av kvällen. När de kommer tillbaka till sitt hem kan de vara trötta och stressiga. Därför kan människor inte hitta en ledig tid att prata och diskutera med sina familjer och tillbringa trevlig tid med dem. Detta gör det alltså tydligt varför människor behöver mer fritid varje vecka. För det andra, eftersom människor knappt arbetar under en lång tid under en arbetsdag, kan de vara stressade och deras hälsa kan vara dålig. Till exempel, när arbetare gör sitt jobb, kommer de att stå hela tiden och någon gång göra hårt utan vilotid.


Därför kan deras kropp vara väldigt trött och i dåligt skick och denna rutin fortsätter varje dag.

No comments:

Post a Comment